Strona firmowa na WordPressie

Tworząc stronę firmową, opartą na systemie zarządzania treścią w większości przypadków wybieram WordPressa. Możliwości tego CMS-a są nieograniczone, można go dostosować do potrzeb każdego klienta, niezależnie od branży. Niestety ciągle popularne jest przekonanie, że WordPress nadaje się głównie do tworzenia blogów i na tym kończy się jego funkcjonalność. Owszem, początkowo WP był platformą blogową, jednak ewoluował i dziś jest wszechstronnym systemem CMS doskonałym na stronę firmową, a nawet na sklep internetowy.

Ponad 20% wszystkich witryn internetowych korzysta z WordPressa, przez co jest zdecydowanie najpopularniejszym systemem CMS. Systematycznie się rozwija, zyskuje nowych użytkowników i daleko w tyle pozostawia konkurencję (Joomla, Drupal). Jakie są więc zalety WordPressa i co czyni go tak popularnym również w biznesie?

WordPress jest darmowy

Wystarczy wejść na oficjalną stronę WordPressa, pobrać pliki i zainstalować je na serwerze. Bez opłat za licencję czy abonamentów. Całkowicie darmowy CMS. Pomijając hosting i domenę, które są potrzebne do działania każdej strony www. Również większość motywów i wtyczek do WordPressa jest za darmo, co pozwoli nam spersonalizować i dostosować stronę do naszych potrzeb. Duże firmy mogą sobie pozwolić na dedykowane rozwiązania i zastępy programistów, ale dla małych przedsiębiorstw koszt strony internetowej niewątpliwie ma znaczenie.

Elastyczność

Wspomniałem już o możliwościach personalizacji WordPressa. Mamy do dyspozycji tysiące motywów, które sprawią, że szata graficzna naszej witryny będzie wyjątkowa. Wystarczy wybrać odpowiedni szablon i zainstalować go w dosłownie kilka sekund. Większość motywów jest darmowa, a koszt płatnych również nie jest wysoki i oscyluje w granicach 100$. Prezentują się bardzo pozytywnie, a każdy z motywów możemy przerobić tak, by dokładnie odpowiadał potrzebom naszej firmy. Elastyczność WordPressa to nie tylko wygląd, ale też funkcjonalność. Ogromna ilość wtyczek to nieograniczone możliwości rozwoju naszej strony.  Każdy znajdzie coś dla siebie.

WordPress jest intuicyjny

Edycja treści w panelu administracyjnym WP jest dziecinnie prosta. Każdy kto potrafi wysłać maila prawdopodobnie poradzi sobie z podstawowymi funkcjami WordPressa. Z łatwością zmienimy więc dane kontaktowe naszej firmy, zaktualizujemy ofertę czy dodamy nowe zdjęcia wykonanych przez firmę realizacji. Zwłaszcza, że cały system jest przetłumaczony na język polski. Instalacja również jest niezwykle szybka i bezproblemowa, a większość hostingów udostępnia narzędzia takie jak Installatron, które automatycznie wykonują instalację za Nas.

Strona firmowa na WordPressie

Społeczność

W przypadku problemu z jakimś mało znanym, niszowym CMS-em trudno będzie Nam znaleźć pomoc. Na szczęście WordPress jest tak popularny, że powstała wokół niego ogromna społeczność. Wystarczy zadać pytanie na jednym czy drugim forum i prawdopodobnie otrzymamy odpowiedź. Internet, a zwłaszcza Youtube jest pełen tutoriali i kursów uczących obsługi WordPressa, od prostego dodawania postu, po najbardziej skomplikowane funkcje programistyczne. Płatne motywy często zapewniają dodatkowe wsparcie techniczne.

WordPress wspomaga SEO

Strony firmowe oparte o system WordPress osiągają wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google, co zwiększa prestiż naszej firmy i liczbę odwiedzających na naszej witrynie. Nawet bez dodatkowych działań ze strony użytkownika, strony na WP dobrze się pozycjonują. Wtyczki takie jak Yoast SEO ułatwiają optymalizację strony www, nawet osobom, które nie mają pojęcia o pozycjonowaniu. Motywy WP są w większości responsywne i szybko się wczytują, a to aspekty, które również mają wpływ na ocenę naszej witryny.
Popularność WordPressa nie wzięła się znikąd. Jest to darmowe narzędzie o ogromnych możliwościach. Uważam, że jest najlepszym CMS-em, zarówno dla początkujących jak i zaawansowanych użytkowników Internetu.


Dodaj komentarz

Sensowne i przemyślane komentarze są zawsze mile widziane.