Social Media Marketing w biznesie

Od kilku lat statystycznie więcej czasu spędzamy w Internecie, niż oglądając telewizję. Znacząco przyczyniły się do tego media społecznościowe. Świat zwariował na punkcie takich portali jak Facebook, Twitter czy Instagram. Stały się one jednocześnie doskonałym narzędziem marketingowym. Media społecznościowe dają możliwość dotarcia do bardzo skonkretyzowanej grupy odbiorców o określonym wieku, zainteresowaniach itp. Jednocześnie koszty takich działań są relatywnie niskie, w porównaniu do tradycyjnego marketingu. Profesjonalne działania w social mediach dają Twojej firmie szansę na zbudowanie wizerunku i aktywną komunikację z odbiorcami oferty.

Większa rozpoznawalność marki

Kampania marketingowa w mediach społecznościowych to sposób na pokazanie się światu. Miliardy użytkowników Facebooka to potencjalni klienci dla Twojej firmy. Nie wszyscy są zainteresowani tym, co chcesz im przekazać, ale obecność w social mediach sprawi, że Twój Brand będzie bardziej widoczny i znajomy dla internautów. W ten sposób zdobywa się wiarygodność. Nawet jeśli Twoja konkurencja ma lepszą ofertę, klient wybierze tę, która wydaje mu się znajoma. Budowanie pozytywnego wizerunku to główny cel Social Media Marketingu.

Większa sprzedaż

Media społecznościowe premiują kreatywność i nieszablonowość. Dodaj post lub zdjęcie, które wywoła reakcję społeczności. Ktoś je polubi, udostępni lub skomentuje. Wywołasz efekt kuli śnieżnej, a Twoja aktywność zostanie zauważona przez dużą grupę internautów. Jakiś procent tej grupy odwiedzi Twój fanpage, część zobaczy twoją stronę WWW. Jeśli oferta jaką przedstawisz będzie, odpowiednio zachęcająca, zyskasz nowych klientów. W ten sposób nie wydając złotówki na reklamę zwiększasz sprzedaż.

Większa sprzedać dzięki Social Mediom

Komunikacja

Portale społecznościowe to doskonały kanał komunikacji z odbiorcami Twojego biznesu. Od zainteresowanych osób dowiesz się co myślą o Twoich produktach, jak postrzegają Twoją firmę. Dowiesz się jakie mają wymagania i jak dopasować ofertę do potrzeb rynku. Zwłaszcza dla start-upów i „młodych” przedsiębiorstw taka wiedza jest bezcenna. Daj się poznać jako firma, która reaguje na potrzeby klientów, docenia i dba o każdego z nich. Taki wizerunek to potężny kapitał, który pozwoli Ci wyróżnić się na tle konkurencji.

Social Media Marketing podobnie jak każda działalność marketingowa wymaga doświadczenia i długofalowej strategii. Każdy może założyć fanpage na facebooku, ale prowadzenie go w taki sposób, że zamieni się w kurę znoszącą złote jajka to umiejętność nielicznych. Dlatego zachęcam do przemyślanych działań w zakresie SMM, który często jest mylony z pospolitym spamowaniem. Wytrwała i umiejętna kampania w mediach społecznościowych nie jest kosztowna, a może przynieść bardzo wartościowe rezultaty.


Dodaj komentarz

Sensowne i przemyślane komentarze są zawsze mile widziane.