Posiadanie firmowej strony internetowej jest standardem. Wiele firm prowadzi też dialog z klientami, wykorzystując media społecznościowe. Kolejnym krokiem polecanym przez specjalistów od marketingu internetowego, jest prowadzenie firmowego bloga. Decydując się na jego założenie, należy pamiętać, że będzie wymagał systematycznego tworzenia treści. Jeżeli włożymy w to trochę wysiłku, a blog będzie ciekawy i merytoryczny, nasza firma może na tym sporo zyskać.
Firmowy blog pomaga w budowaniu relacji z potencjalnym klientem
Wymieniając opinie na blogu poznajemy oczekiwania i zainteresowania odbiorców. Dowiadujemy się czy nasza oferta jest atrakcyjna i co należy poprawić. Dla Nas takie informacje są bezcenne, a klient może wyrazić swoje zdanie i wpływać na ofertę tak, by była możliwie najlepsza. W ten sposób blog firmowy pozwala dopasować ofertę do wymagań rynku, co przekłada się na wyniki finansowe. Przy okazji tworzymy wizerunek firmy, która dba o klientów i liczy się z ich opinią. Tę szansę dostrzegają zarówno małe przedsiębiorstwa jak i duże. Blog prowadzi np. Lidl i Google.
Budowanie autorytetu i potwierdzenie profesjonalizmu
Wstawiając wartościowe, merytoryczne artykuły dzielimy się swoją wiedzą w danej dziedzinie. Możemy „pochwalić się” swoim doświadczeniem i fachowym podejściem. Stajemy się autentyczni i godni zaufania, a to często pomaga w pozyskiwaniu klientów, zwłaszcza w niektórych branżach. Odpowiednio prowadzony blog firmowy pokazuje „ludzką twarz” firmy. Jest to szczególnie istotne dla nowych firm, które dopiero pracują na pozycje rynkową.
![blog buduje profesjonalny wizerunek](https://cirocki.pl/wp-content/uploads/2018/09/blog-buduje-profesjonalny-wizerunek-1024x683.jpg)
Łatwiejsze pozycjonowanie strony firmowej
Artykuły są naturalnie przepełnione słowami kluczowymi, słownictwem branżowym i różnorodnymi frazami związanymi z działalnością firmy. Dlatego są bardzo dobrze indeksowane przez Google. Z pomocą wyszukiwarki, nasz artykuł odwiedzą internauci zainteresowani konkretnym zagadnieniem. Przy okazji dowiedzą się czegoś o firmie i poznają bliżej naszą ofertę. Regularne dodawanie wpisów wymaga trochę czasu i energii, ale potencjał SEO i dodatkowy ruch na stronie rekompensują wysiłek. Ostatecznie jest to też tańsza opcja, niż typowe kampanie reklamowe.
Do blogowania trzeba podchodzić poważnie. Jeśli teksty będą unikalne i ciekawe, zostaną zauważone i docenione, przynosząc długofalowe korzyści firmie. Nieprzemyślany słowotok może odstraszać klientów. Blog nie ma być też zakamuflowaną kryptoreklamą. Zachwalanie jedynie swoich produktów i usług nie jest wiarygodne. Dzielmy się wiedzą, wzbudzajmy zainteresowanie, kreujmy wizerunek w sieci. Dzięki blogowaniu nasza firma stanie się rozpoznawalna, a znajomość marki to jeden z głównych czynników wpływających na decyzje zakupowe. Nasza fachowa wiedza i „lekkie pióro” mogą zachęcać czytelników do kupna znacznie lepiej, niż najdroższa reklama z udziałem celebrytów.