Czy warto prowadzić blog firmowy?

Posiadanie firmowej strony internetowej jest standardem. Wiele firm prowadzi też dialog z klientami, wykorzystując media społecznościowe. Kolejnym krokiem polecanym przez specjalistów od marketingu internetowego, jest prowadzenie firmowego bloga. Decydując się na jego założenie, należy pamiętać, że będzie wymagał systematycznego tworzenia treści. Jeżeli włożymy w to trochę wysiłku, a blog będzie ciekawy i merytoryczny, nasza firma może na tym sporo zyskać.

Firmowy blog pomaga w budowaniu relacji z potencjalnym klientem

Wymieniając opinie na blogu poznajemy oczekiwania i zainteresowania odbiorców. Dowiadujemy się czy nasza oferta jest atrakcyjna i co należy poprawić. Dla Nas takie informacje są bezcenne, a klient może wyrazić swoje zdanie i wpływać na ofertę tak, by była możliwie najlepsza. W ten sposób blog firmowy pozwala dopasować ofertę do wymagań rynku, co przekłada się na wyniki finansowe. Przy okazji tworzymy wizerunek firmy, która dba o klientów i liczy się z ich opinią. Tę szansę dostrzegają zarówno małe przedsiębiorstwa jak i duże. Blog prowadzi np. Lidl i Google.

Budowanie autorytetu i potwierdzenie profesjonalizmu

Wstawiając wartościowe, merytoryczne artykuły dzielimy się swoją wiedzą w danej dziedzinie. Możemy „pochwalić się” swoim doświadczeniem i fachowym podejściem. Stajemy się autentyczni i godni zaufania, a to często pomaga w pozyskiwaniu klientów, zwłaszcza w niektórych branżach. Odpowiednio prowadzony blog firmowy pokazuje „ludzką twarz” firmy. Jest to szczególnie istotne dla nowych firm, które dopiero pracują na pozycje rynkową.

blog buduje profesjonalny wizerunek

Łatwiejsze pozycjonowanie strony firmowej

Artykuły są naturalnie przepełnione słowami kluczowymi, słownictwem branżowym i różnorodnymi frazami związanymi z działalnością firmy. Dlatego są bardzo dobrze indeksowane przez Google. Z pomocą wyszukiwarki, nasz artykuł odwiedzą internauci zainteresowani konkretnym zagadnieniem. Przy okazji dowiedzą się czegoś o firmie i poznają bliżej naszą ofertę. Regularne dodawanie wpisów wymaga trochę czasu i energii, ale potencjał SEO i dodatkowy ruch na stronie rekompensują wysiłek. Ostatecznie jest to też tańsza opcja, niż typowe kampanie reklamowe.

Do blogowania trzeba podchodzić poważnie. Jeśli teksty będą unikalne i ciekawe, zostaną zauważone i docenione, przynosząc długofalowe korzyści firmie. Nieprzemyślany słowotok może odstraszać klientów. Blog nie ma być też zakamuflowaną kryptoreklamą. Zachwalanie jedynie swoich produktów i usług nie jest wiarygodne. Dzielmy się wiedzą, wzbudzajmy zainteresowanie, kreujmy wizerunek w sieci. Dzięki blogowaniu nasza firma stanie się rozpoznawalna, a znajomość marki to jeden z głównych czynników wpływających na decyzje zakupowe. Nasza fachowa wiedza i „lekkie pióro” mogą zachęcać czytelników do kupna znacznie lepiej, niż najdroższa reklama z udziałem celebrytów.


Dodaj komentarz

Sensowne i przemyślane komentarze są zawsze mile widziane.